čtvrtek 26. srpna 2010

Nová rubrika - Czech Roadsters (CR)


Už nějakou dobu jsem přemýšlel nad tím vytvořením sekce s českými mx5/miatami/roadstery a když se našel důvod jet do Litoměřic, domluvil jsem si sraz s Winiem.

více uvnitř článku...




Sraz jsme měli na náměstí, kde ale nebyly právě nejlepší podmínky pro focení a na můj vkus moc ruchu kolem. Nehledě na svatebčany troubící jak o život. Přesunuli jsme se tedy nejdřív do místního skateparku a posléze k nádraží.


Pod kapotou je standard 1.6l motor se sáním K&N. Ten Winie spolu se zbytkem auta zachránil dá se říct hrobníkovi z lopaty (snad se Pavel neurazí). Tím se dostáváme k začátku příběhu. Před Miatou měl Winie Nissana, který mu dal okusit zač je toho náhon na zadek a jaké to je se s autem sklouznout. Jenže u Nissanu mu odešel motor a shodou okolností byla tehdy právě tahle Miata na prodej. Netrvalo dlouho a místo Nissana přijela tehdy zrezavělá a spustošená Miata. 


Za pomoci Amiga z JDM-meeting fóra sehnal díly potřebné k opravám a "pár měsíců jsem jí dával dohromady, opravovala se karoserie, měnil podvozek, nakupovalo se mraky dílů a původně jsem chtěl auto lakovat sám a dokonce jsem s tím i začal, ale nevypadalo to podle mých představ, takže jsem zavítal za kamarády z lakovny co mi už nějaké to auto lakovali a domluvili sme se na zajímavých penězích za lak". To trvalo asi dva týdny, po kterých se mohlo začít se skládáním.


Auto dostalo novou střechu, očistu sedaček a interiéru. V té době se Winie začal zajímat o to, jak bude probíhat přihlášení. To mu nakonec trvalo skoro půl roku. Nemalou zásluhu na tom měl jeden kluk z Prahy (většina nejspíš ví o kom je řeč), který dva měsíce zadržoval doklady od auta a okradl Winieho o nějaké peníze. Nakonec se vše naštěstí vyřešilo a auto dostalo značky.


Pak přišel na řadu motor. Sice běžel, ale tekla vodní pumpa a byl rozhozený předstih. Během oprav auto dostalo i výše zmíněné sání K&N. Všechny mouchy Winie postupně vychytal a mohl konečně začít jezdit. Jen co začal jezdit, začal laborovat s disky. Po několika úletech, jako byly třeba růžové disky, se rozhodl pro BBS Mahle v rozměru 15*7 ET +12 na gumách 195/45. Nechal jim vyleštit límce a středy nalakoval na bílo.



Auto jezdí na podvozku V-Maxx a vzadu je použité horní uložení z NB, které NAčku umožní jít o něco níže. Po několika pokusech se konečně dostal na vytouženou výšku a vzhled. Zatím poslední úpravy jsou přední lip a sedačky Sparco.



Do budoucna má Winie v plánu desky EBC Redstuff a druhou sadu kol se sliky, určenou na okruh. Dále rám za sedačky a vícebodové pásy. Na zimu si už naplánoval generálku podvozku s bushingy Powerflex a úplně nakonec chce řešit výkon pomocí přetlaku v sání.


Winie sám říká: "Auto určitě nechci prodat. Maximálně mi vyhovuje, protože je to hravý hezký auto s nízkou váhou a naprosto úžasným řízením!".




2 komentáře: